העתיד של הרפואה האסתטית- טרנדים והתפתחות מחקר

העתיד של הרפואה האסתטית- טרנדים והתפתחות מחקר

בשביל לנסות להבין את עתיד הרפואה האסתטית, עלינו קודם כל להסתכל על העבר. עוד מימי קדם בני האדם ניסו לשפר את הופעתם החיצונית בצורות שונות. למשל עוד במצרים העתיקה השתמשו בשמנים שהופקו מבעלי חיים, חלב שהוחמץ ומינרלים שונים על מנת לשפר את מראה העור. ישנן גם עדויות להליכים רפואיים שנעשו בהודו לפני 2000 שנה על מנת לתקן פגמים שנגרמו בעת פציעות מלחמה.

גילוי אנטיביוטיקה

כמובן שמאז ועד היום עשינו דרך ארוכה בתחום היכולות הרפואיות והטכנולוגיות. אחת מאבני הדרך המרכזיות הייתה גילוי האנטיביוטיקה. לפני גילוי האנטיביוטיקה, ניתוחים נחשבו לדבר מסוכן ביותר ולא דבר שנרצה לעשות מסיבות אסתטיות. ולא רק האנטיביוטיקה, לכל אורך הדרך היו לאנושות עוד ועוד תגליות מדעיות אשר קידמו את הרפואה האסתטית. למשל גילוי רעלן הבטוקוסין, גילוי החומצה ההיאלורנית, השתלות שער שנעשו ביפן בתקופת מלחמת העולם השנייה ועוד.

טיפולים אסתטיים חדשניים

 

בעשורים האחרונים הביקוש לטיפולים אסתטיים הולך וגובר, וכך גם המחקר המדעי והפיתוחים הטכנולוגיים. דברים שבעבר נראו בלתי אפשריים, היום מתבצעים כטיפולים שכיחים. טיפולים שבעבר אופיינו בסיכויי הצלחה נמוכים, הפכו להיות טיפולים עם אחוזי הצלחה הגובלים במאה אחוז.

ובהתחשב בהתקדמות המהירה, נשאלת השאלה מה צופן לנו העתיד?

  • טיפולים מותאמים אישית – על מי שעוסק באסתטיקה רפואית טוען לטיפול מותאם אישית. וזה גם נכון, עד גבול מסוים. כולנו יודעים שהשינויים הנגרמים בגוף הם שילוב של גנטיקה יחדיו עם גורמים סביבתיים. אך מתי נשלחתם לבדיקת DNA כאשר פניתם לטיפול אסתטי. העתיד של הרפואה האסתטית צפוי להישען במידה רבה על בדיקות גנטיות. על סמך הבדיקות ניתן יהיה לקבל תובנות חשובות לצורך טיפול אפקטיבי. בעזרת בדיקות גנטיות נוכל לדעת איך המטבוליזם משפיע על טיפול בתרופות, איך אדם צפוי להגיב למשתנים סביבתיים ועוד דברים חשובים המשפרים את יעילות הטיפול.
  • בינה מלאכותית – אחת הבעיות בטיפולים אסתטיים הוא הפער בין הציפיות לבין התוצאות. הדבר שכיח יותר בכירורגיה הפלסטית. לא אחת ישנם אנשים אשר ציפו לתוצאות מסוימות, אך בסופו של דבר לא היו מרוצים מהתוצאה הסופית. טכניקות הדמיה הן אינן דבר חדש, אך האינטליגנציה המלאכותית צפויה להפוך אותן לנגישות יותר ומדויקות יותר. נכון להיום אינסטגרם הודיעה כי לא תאפשר שימוש בפילטרים החוזים תוצאות של ניתוחים פלסטיים, אך הטכנולוגיה כבר קיימת.
  • מחיקת הגבולות הסטראוטיפיים – בעבר הסטרואטיפ המרכזי של היופי והטיפוח האישי היה השיוך שלו למין הנשי. בפועל גם גברים נעזרים בטיפולים אסתטיים והם נתח נכבד מהשוק. אך במידה רבה ענף האסתטיקה נשען מאוד על הבדלים סטראוטיפיים בין מגדרים וגזעים. העתיד מביא לנו רבגוניות גדולה יותר בה אנו רואים ייצוג של גזעים שונות וזהויות מגדריות א-בינאריות.
  • בחזרה לטבע – אם העליה במודעות לנושאים סביבתיים אנו רואים עליה בביקוש למוצרים ידידותיים לסביבה ופתרונות טבעיים. טכנולוגיה וחיבור לטבע נשמעים לכאורה כדברים מנוגדים. אך העתיד מראה לנו כי ישנם פתרונות טכנולוגיים המבוססים על הטבע ואלו צפויים להשתלב בעתיד הרפואה האסתטית.

אוהבים את המאמר הזה?

שתף בפייסבוק
שתף בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו בפינטרסט

השאר תגובה

איך נוכל לעזור?